woensdag 9 september 2009

Weer aan de bes


Vrijdag de eerste echte les gehad, Project Management Fundamentals. Niets nieuws gehoord ten opzichte van de verschillende project management cursussen die ik gedaan heb en de project management colleges tijdens mij HEAO. Wel was dit de eerste keer dat ik het iemand zo duidelijk en simpel hoorde uitleggen. De kerel in kwestie is overigens door de wol geverfd, in het dagelijks leven werkt hij bij HP waar hij project manager is voor de divisie waar ze grote plotters ontwikkelen (die is nl in de buurt van Barcelona gevestigd).

Vrijdagavond naar de telefoonwinkel om telefoons voor Stefanie en mij te halen. Ik was net een beetje afgekickt maar ben nu toch weer aan de blackberry, soort van standaard in de klas (>90%). BB heeft een messaging systeem (PIN) waarmee BB-gebruikers onderling gratis kunnen chatten. Na wat gepruts nu ook voor elkaar gekregen dat het ding wireless en automatisch synct met iCal, Plaxo en Google Calendar.

In het weekend even terug in NL voor een vrijgezellenfeest. Maar daar zal ik verder niets over loslaten...

Maandagochtend de eerste les Economics en 's middags meeting met mijn projectteam. Dat was wel een bijzondere ervaring. De mensen in mijn groep zijn erg verschillend. Niet alleen vwb achtergrond maar ook vwb stijl van leren en samenwerken. Daar zijn we vooraf op getest. De groepen zijn zo samengesteld dat het maximaal conflict oplevert. Dus maximaal leren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten