woensdag 2 september 2009

Schoolreisje

Dinsdag om 8u vertrekt de bus van de campus om ons naar een conferentieoord te brengen waar we ons bezig zullen houden met Career Services en teambuilding. Maar als ik goed naar het programma kijk lees ik tussen de regels door dat het eigenlijk in de eerste plaats gaat om het opbouwen van sociale contacten met je medestudenten. Ontbijt en luch van 1,5 uur elk, "freetime" van 17-21. Prima natuurlijk, we moeten de rest van het jaar wel met elkaar door een deur en het netwerk dat je tijdens de studie opbouwt is misschien wel de grootste asset die je eraan overhoudt.

Na een paar uur CV-training eindigt de dinsdag met een nachtlijke competitie waarbij studenten in groepen met een marketingactie moeten komen gebaseerd op zang/dans waarin "ESADE" voor moet komen. Echt wat voor mij... Ik tref het met mijn groepsgenoten en we winnen de eerste prijs zonder al teveel van onze waardigheid te verliezen. Levert een mooie ESADE-sweater op. Als de bar om klokslag 1 uur sluit moet ik constateren dat dat toch het eerste is dat hier ook echt on schedule plaatsvindt. De rest van de aanvangstijden wordt toch een beetje met het bekende pak Spaanse zeezout genomen. We tukken op het conferentieoord en als ik op mijn kamer kom ligt mijn Japanse roomie al te ronken.

Woensdag het coolste teambuilding event ever gedaan. 20 groepen van negen studenten. Iedere groep moet een voertuig maken waarmee een race wordt gereden. Soort "scrap heap challenge" meets "te land ter zee en in de lucht". Iedere groep krijgt 3700 euro monopoliegeld en 45m de tijd om een ontwerp te maken, spullen te kopen en het ding in elkaar te schroeven. Ik had in mijn groepje vier spaanstalige heren met een engineering achtergrond en 2 Indiers met een technische inslag dus dat trof. Van steigerpijpen, tieribs etc een kar in elkaar geschroeft. Vervolgens bij 37 graden de benen uit je lijf rennen op een stoffig parcours om de kar plus dappere coureur naar de finish te sleuren. Helaas voor ons worden we tweede van onze pool en mogen we niet naar de finale. Wel erg veel schik gehad! Vervolgens weer 1,5 uur lunchen en terug naar de stad om nog een paar uur presentaties aan te horen. Om 19.00u was ik weer thuis. De Spaanse postbode had inmiddels een pakje van Apple afgeleverd dus ik heb vanavond de sneeuwpoes op de mac gezet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten