zondag 4 oktober 2009

Scooter, Merce, Twitter en Red Bull Air Race

Pff... weer veel gebeurd deze week. Afgelopen week was het "Merce". Dat is het feest van de beschermheilige van Barcelona. Overal live muziek en eten en drinken op straat. Erg leuk. Ondertussen ging school gewoon door dus niet veel tijd gehad om mee te feesten.

Dinsdag mijn eerste tentamen gemaakt, Corporate Law. Ging voor mijn gevoel wel goed. Het cijfer zou er binnen een maand moeten zijn (give or take a week or two want het blijft wel Spanje natuurlijk).

Fietsen bevalt overigens nog steeds prima. Het begint wel langzaam af te koelen dus ik denk dat ik met een week of drie niet meer in korte broek en t-shirt kan. Of gewoon harder fietsen natuurlijk. Voor Steffi hebben we dit weekend ook alternatief vervoer geregeld: een scooter. Wel 125cc natuurlijk want je moet wel als eerste weg bij het stoplicht. Naar verwachting scheelt dit haar anderhalf uur reistijd per dag want de bus doet ruim een uur over de 7,6km woon-werk en met de scooter door de stad gaat prima. Gisteren dat ding gehaald (plus extra helm!) en meteen ermee de stad in. Beetje op goed geluk geprobeerd naar Parc Guel te rijden, op richtingsgevoel, zon- en sterrenstand etc. Dat werd dus niks. Wel veel van de stad gezien! En kleur gekregen voor de eerste keer sinds ik hier ben want zo'n pothelmpje laat veel van je gezicht onbedekt en met die rijwind verbrand je zonder er erg in te hebben. De scooter is long term rent, eerst maar eens een maandje proberen en misschien daarna verlengen of er zelf een kopen (hoewel 80 euro per maand niet echt duur is).

Maar enkelen van jullie hadden al over de scooter gelezen want ik heb een extra medium aan de com-mix toegevoegd: twitter. Ja Joris, ik heb het dan toch maar gedaan. En ook meteen op de BB geinstalleerd. En nu natuurlijk een beetje bijhouden he. Voor de geinteresseerden: http://twitter.com/bvanulden. Aanleiding was overigens "remember the milk", de applicatie die ik gebruik om mijn huiswerk in te noteren. Die kun je via twitter "voeden" en synct met iCal en de BB.

Vanmiddag Paella gaan eten op Barceloneta, aan het strand. Met letterlijk circa een miljoen andere mensen want er was Red Bull Air Race. Pretty cool om eens gezien te hebben. Hele verkeer natuurlijk vast maar voor onze scooter geen probleem :-). Ik zal binnenkort even een fotootje plakken van ons easyriders op onze ride!

2 opmerkingen:

  1. Ha Bas,
    Leuk om een beetje op de hoogte te kunnen blijven van jullie Spaanse leven via de blog. Wat ik gelezen heb (nog niet heel veel, beetje druk hier) klinkt goed! Hoop dat t ook zo voelt.
    Mijn housewarming was heel leuk, jullie borrel zal ik koud houden voor een andere keer, jullie hebben nu in ieder geval het adres en zijn van harte welkom!
    Veel groeten,
    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks, die komen we graag een keertje opdrinken. Echter nog geen idee wanneer we weer in 0031 zijn...

    BeantwoordenVerwijderen