maandag 26 oktober 2009

Career Week

Ja sorry voor de stilte van de afgelopen twee weken. Nog geen enkel tentamenresultaat terug. Deze week loopt de deadline af voor de docenten maar ik heb er een hard hoofd in dat ze zich eraan zullen houden. Ach ja, Spanje. In de afgelopen twee weken alweer de nodige Term1 lessen gehad. Tot nu toe nog prima te volgen. Ik ben project manager voor onze Economics groepsopdracht. Die rol wijzen we bij toerbeurt en per vak aan. Dus Ziad is het voor Finance, Denis voor Marketing etc. Om de meetings van onze projectgroep wat meer te stroomlijnen hebben we ook een voorzitter aangewezen die zorgt voor locatie, agenda, invitations. Klinkt misschien wat overdreven maar we hebben veel in teamverband te doen en het tempo ligt hoog dus we kunnen geen tijd verliezen. We hebben nu twee keer per week een groepsmeeting staan en meestal duren die een uur of drie. Daarin gaan we dan flink de diepte in op de opdrachten die door de verschillende teamleden zijn uitgevoerd. Op zich loopt het wel aardig.

Deze week is het Career Week. Dat betekent dat we van maandag t/m woensdag presentaties hebben van recruiters van bedrijven, netwerkborrels etc. Dus weer sinds lange tijd een pak aan, een das om en iedere dag scheren. Dat is wel even wennen. Ik ben zelf vooral op zoek naar een internship bij een consultancybedrijf voor volgend jaar zomer. Plan is om dat dan in de NL te doen zodat ik niet zowel branche als geografie tegelijk verander. Tot nu toe ziet het er positief uit.

Ondertussen ben ik druk bezig om met een klasgenoot de Technology club (door mij ook wel de Geek Club genoemd) op te richten. Tal van mogelijkheden om daar wat moois van te maken. We willen actieve samenwerking zoeken met de technische universiteit hier in Barcelona en naast career events ook meer praktische zaken organiseren. In dat kader geef ik binnenkort een Excel workshop.

O, en de hele vorige week op de fiets naar school geweest. Altijd volle kracht dus als ik op school kom moet ik me eerst even omkleden. Maar de conditie gaat met sprongen vooruit. Ik ben gisteren met een klasgenoot de Tibidabo op gefietst (20km lengte heen-en-terug en 600m stijging) en dat ging zonder al teveel moeite (voor mij dan...). Zeker voor herhaling vatbaar.

1 opmerking:

  1. Da's wel cool, een wat meer commerciele visie aan de nerds geven (en ook gevaarlijk, als de economen weten wat écht technisch mogelijk is.. :))

    Klinkt goed daar allemaal! Hoe zit 't met het werktempo, ondertussen wel al n beetje tijd om ook sociaal nog iets te ondernemen?

    Groetjes, Joris

    BeantwoordenVerwijderen