zondag 30 augustus 2009

Home!


Zaterdag om 6u mijn mand uit om het huis op te ruimen en schoon te maken. Alle overhemden gewassen en gestreken, alle gordijnen gewassen, alles gestofzuigd en alle losse spullen in verhuisdozen gestopt. Lekker een dagje de hersens uit, wel fysiek wat zwaar. Om 23.00u zat het erop en kon ik voor de laatste keer in ons oude huis mijn bed in. De wekker gezet op 3u (ja beetje kort ja) en als een blok geslapen.

Douchen, laatste spullen in de koffer en om 3.45u richting Rotterdam CS waar ik om 5u Paul tref die mijn auto de komende twee weken leent. Hij heeft ook een kort nachtje gehad. We rijden samen naar Rotterdam Airport waar ik mijn bagage uitlaad, Paul een hand en de tankpas geef en de terminal inloop om in te checken.

Het is niet erg druk dus na tien minuten sta ik aan de balie. Ik heb duidelijk meer bij me dan voor de gemiddelde vakantie naar Spanje. Het was toch moeilijk kiezen welke dingen je NU nodig hebt en welke dingen twee weken kunnen wachten. De weegschaal zit ergens in een doos dus ik hoop dat ik een beetje in de buurt van de 20kg ben gebleven. Als ik de (3) koffers op de band zet blijkt dat niet zo te zijn; 29kg. Maar de grondstewardess plakt overstoorbaar haar labels en ik houd mijn creditcard in mijn zak. Soms moet het gewoon even meezitten.

Om 7u de lucht in en om 8.30 ben ik in Spanje. Stukje slepen met de koffers naar de achteraf-parkeerplaats waar ik twee weken geleden de "auto" (Twingo) heb neergezet voor 5 eur/dag. Vervolgens naar Rosas om dozen te halen die we twee weken terug gebracht hebben. Daarna weer terug naar Barcelona. Om 13.00u ben ik bij ons huis. Dan nog de dozen met boeken naar boven zeulen. 65 treden, na de laatste doos ben ik redelijk gesloopt. Vervolgens zijn we naar de wijk gereden waar Steffi werkt want daar kunnen we de auto gratis neerzetten. Hopelijk laten ze m ook staan en in dezelfde staat...

Terug in het appartement eindelij douchen en eerst maar eens kennismaken met goed Spaans gebruik: de siesta!

1 opmerking:

  1. Die moet je er wel inhouden, he, de Siesta.. Hoe gaat ESADE daarmee om? Ben trouwens wel benieuwd naar je eerste dagen daar! gr,
    Joris

    BeantwoordenVerwijderen