vrijdag 28 augustus 2009

Bye Bye Bank


Dat was het dan. Na twaalf jaar voor de laatste keer het licht uitgedaan vanavond. Vanmorgen begonnen met een download van de contacts uit telefoon en blackberry. Vervolgens overdrachtsmails maken, farewell coffees drinken en de laatste lunch met collega's. De hele nalatenschap verdeeld. De cacti naar Hilda, de bierviltjes naar Bart, de tafeltennisset naar Jan Willem. Wat je al niet tegen komt tijdens het opruimen.

Halverwege de dag maar eens Stefanie bellen. Die was met Rebecca de real estate agent en nog wat anderen stappen gisteravond. Nadat ik de telefoon lang over liet gaan werd er toch opgenomen. Het was duidelijk gezellig geweest. Verder mocht ik er niets over schrijven...

Verschillende collega's komen nog geschenken langsbrengen of een hand geven. Het is onwerkelijk. Ik betrap mijzelf erop steeds over toekomstige zaken nog in de wij-vorm te praten. Maar het is niet meer "wij". Het is nu "jullie". Vreemd.

Eind van de dag de laden leeg gemaakt en de papierbak vol. De collega's van DK&I allemaal de hand geschud tot ik nog als enige op de vloer was. Het laatste mailtje, send. Dat was het dan. Out-of-office aangezet, "Leaving: today", "Returning:...". Voor de laatste keer afloggen van Lotus Notes, de laatste keer in de lift en de laatste keer de garage uitrijden. Dag bank, het waren twaalf fantastische jaren.

2 opmerkingen:

  1. Leuk Bas! Heel herkenbaar zoals je de laatste dingen afrond bij de bank. Voor mij is het precies 1 jaar geleden dat ik de Bank verlaten heb, en dat na 13 jaar. Geen seconde spijt gehad!

    Succes met jullie nieuwe toekomst in Barcelona! Ik heb begrepen dat Zlatan het heel erg naar zijn zin heeft ;-).

    / Guido

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Had hetzelfde gevoel al toen ik vorig jaar voor een half jaartje de deur achter me dichttrok. Aangezien je nieuwe leven aanstaande maandag al begint heb je nog maar weinig tijd om achterom te kijken. Gelukkig maar! Heel erg veel succes aanstaande maandag en keep on writing!

    Liefs,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen