donderdag 27 augustus 2009

De BarcaBlog


Op veler verzoek toch maar een blog gestart. 'K blijf wat ambivalent, want ik heb niet de illusie dat mijn leven zo boeiend is voor anderen. Maar goed, als de kijkcijfers tegenvallen merk ik dat wel en kan ik gewoon weer terug de anonimiteit in.

Tja, het Barcelona-project. Wat is de status? Het is vandaag T-3, over drie dagen vlieg ik naar Barca en zal mij bij Steffi voegen. Tot die tijd heb ik nog een paar fijne activiteiten op het program staan voor de vrijdagavond en zaterdag. Maar niet vanavond. Vanavond ga ik ff wat dingen op internet regelen.

Vanmorgen om 7u niet zo prettig opgestaan. Had duidelijk te maken met de na-werkse borrelactiviteiten van mijn afscheid van gisteravond. Ik was bij Colle blijven pitten op het KNSM-eiland. Effe douchen, aankleden en dan met de bus naar werk. Verkeerde bus genomen (ik ben echt doomed in Barca...), gerepareerd met een taxirit om precies op tijd op mijn afspraak met Wilfred van vanmorgen 9u te zijn. Hele dag tegen de wallen onder mijn ogen aan zitten staren, na de suri-broodjes met de lunch trokken de zaag-/klop-/hei-activiteiten gelukkig snel weg uit mijn schedel.

Morgen (vrijdag) overigens laatste dagje bij de bank, althans voorlopig. Dat zal wel even wennen zijn na (bijna) 12 jaar denk ik. Mijzelf losweken van Blackberry en telefoon, de duaal uitgevoerde navelstreng die mij tijdens vakanties toch nog altijd een life-line lieten aanhouden met het bedrijf. Nog een maandje WAVE, voicemail aanhouden voor noodgevallen en dan vanaf 30/9 echt de stekker eruit. Pff... ik kan me er nog niks bij voorstellen.

Vanavond even de dag doorgenomen met mijn wederhelft via Skype. Ze belde vanmiddag al dat ze alles geregeld had (verblijfsvergunning, NIE-nummer, bankrekening) en zich nu verveelde. Tja, Barca is ook zo'n saaie stad... Gelukkig kan Stefanie het goed vinden met Rebecca, de real estate agent die ons heeft geholpen met onze Spaanse stulp, en zijn ze vanavond stappen met nog een Ierse en een NL-se vriendin van Rebecca. Echt lang duurde de verveling dus niet. Ondertussen zit ik in Wieringerwerf aan een blog zonder lezers te schrijven vanuit een huis vol verhuisdozen en lege kasten, achter een bord opgewarmde chinees.

Vandaag Steffi's auto verkocht via de beste autohandelaar van Nederland: www.samvandalen.com. Topvent! En weer wat om van de lijst af te strepen. Nog even de planning bijwerken en dan ga ik maar eens mijn mandje in denk ik. Morgen weer een dag.

1 opmerking:

  1. Bas,

    Of je voldoende volgers gaat krijgen is nog afwachten, maar ik vind je manier van schrijven in ieder geval erg leuk!

    Overigens wil ik als ex-inwoner van Barcelona nog wel iets kwijt over de titel van je blog: Bas@Barça. De afkorting “Barça” staat voor de voetclub FC Barcelona, De juiste afkorting voor de stad is “Barna”! Doe er je voordeel mee zou ik zeggen ;-)

    Bas@Barna, ik wens je veel succes daar!

    Groet,
    Jan Willem van Delft

    BeantwoordenVerwijderen