donderdag 7 januari 2010

Vakantie

Laatste bericht was van 24 november. Toen begon de eindsprint van Term 1. Dat werden drie weken van hele lange dagen, werkstukken afronden en tentamens maken. Tussendoor ook nog een keer naar Londen om daar bij wat consultancy firma's kennis te maken. Verder eigenlijk ieder uur dat ik mijn ogen open had met de studie bezig (daardoor overigens ook wanneer ik mijn ogen dicht had). De consensus in mijn projectgroep was dat we niet voor een zesje zouden gaan dus we hebben dan ook alles uit de werkstukken geperst wat erin zat. Over een week of twee zouden we de cijfers moeten krijgen dus ik ben benieuwd.

Dan de tentamens. Die begonnen met Spaans. In twee delen, schriftelijk en mondeling. Het mondeling deel bestond uit een presentatie over het land/stad waar je vandaan kwam. Gezien het jaargetijde leek het mij wel leuk om mijn klasgenoten wat over Sinterklaas bij te brengen. Dat was wel grappig. De Amerikanen natuurlijk in eerste instantie roepen dat het een kopie van hun kerstman maar zoals op wikipedia valt na te gaan is het andersom. Que peña! Ik ben wel bang dat ze een beetje vreemde indruk van NL-ers hebben overgehouden, met name na mijn uitleg over zwarte piet (Pedro Negro) en kinderen die met de roe krijgen omdat ze niet zoet zijn (dulce). Daar kwamen de verwijten over valse NL-ers, gelukkig kon ik snel uitleggen dat de Sint uit Spanje komt en er aan toevoegen dat de kids als ze echt ondeugend zijn mee gaan in el saco naar Madrid. Dat was wel vermakelijk, zeker met de slides die ik voor de gelegenheid had gemaakt.

Ondertussen in de verkiezingen voor de MBA student association (MBASA) meegedaan en zowaar verkozen voor de positie van Treasurer. De association omvat een hele schare clubs met serieuze (bijv Consultancy Club, Finance Club) en minder serieuze (extreme sports club, zeilclub) doeleinden. Maar het is ook de vertegenwoordiger van alle MBA studenten richting de school en naar buiten. Vanuit dat perspectief zijn we (het nieuwe bestuur) begonnen een ambitieus ontwikkelplan op te stellen. We denken dat er meer gebruik kan worden gemaakt van de talenten en kennis die de studenten zelf brengen en dat er meer aandacht moet zijn voor de waarde van de MBA. Dat laatste betekent dat we ervoor moeten zorgen dat de komende jaren de kwaliteit (reputatie) van de school verder verbetert zodat onze diploma's meer waard worden. De school is enthousiast over onze voornemens en staat open voor onze plannen. Nu dus aan de slag. Dat zal wel een behoorlijke wissel trekken op mijn vrije tijd naast de studie.

In de laatste schoolweek van 2009 waren er tentamens voor Accounting en Finance. Met name die laatste heb ik naar verwachting erg goed gemaakt. Accounting ben ik niet zo zeker van. Ik denk dat het wel voldoende zal zijn maar mijn eigen benchmark (8 of hoger) heb ik mogelijk niet gehaald. Het bekende laatste loodje was het individuele werkstuk voor Marketing. Dat verzond ik op zondagmorgen 20/12, daarna begon de vakantie. Nou ja, niet helemaal want meteen de 21ste kwamen we alweer met een paar mensen van het verkozen MBASA bestuur bij elkaar. Afgesproken dat we in de vakantie de plannen verder uit zouden werken. Dat vordert inmiddels gestaag.

Dinsdag niet heel veel gedaan. En woensdag zijn we naar Duitsland gevlogen voor de kerst. Eerste kerstdag weer naar huis en de 27ste kwamen Pa en Ma van Ulden op visite. Met hun eindelijk wat van de stad gezien. En ze hadden lekker weer meegebracht want we scoorden nog een paar dagen van 15-17 graden met een lekker zonnetje. Niet gek voor eind december. Hoe anders is het vandaag. Het regent de hele dag en is een krappe zeven graden. Brrr... lekker binnen blijven dus.

1 opmerking:

  1. Ola Bas!

    Leuk dat je tijd hebt gevonden in je drukke schema om je ervaringen te delen; leuk! Knap hoor ook die inzet; je doet het natuurlijk omdat je erin gelooft en dat het voor jezelf is, maar... alle opoffering vergt doorzettingsvermogen.

    Geniet en ben benieuwd wat Bas 2.0 straks gaat doen. Zal vast iets moois worden.

    Groet,
    Jeroen Lampe

    BeantwoordenVerwijderen