maandag 3 mei 2010

Lente in Barcelona

Vier maanden radiostilte. In de tussentijd is er veel gebeurd en ook meer duidelijk geworden over de toekomst.

Om te beginnen heb ik besloten het 18-maanden traject in de opleiding te volgen. Dat betekent dat ik hier pas in het voorjaar van 2011 afzwaai. Voordeel is dat dit me de mogelijkheid geeft stage te lopen en een exchange programma te doen. Allemaal voor het zelfde geld, alleen verdien ik dan wat langer geen salaris.

Begin juni zit het core programma erop en dan begint de zomer. Zoals het er nu uitziet kom ik dan naar Nederland om daar stage te lopen. Daarover mogelijk later meer. In september doe ik een aantal keuzevakken die in de vorm van een "intensive" gegeven worden. Dat betekent dat je een volle week ('s ochtends tot 's avonds laat) met een vak bezig bent. Door te kiezen voor de intensives heb ik de maanden oktober tm december vrij om freelance werk te doen en/of een bedrijf te starten.

Daarna begint de exchange. En ik ben erg blij met de plek waar die zich zal afspelen: Austin, Texas. Ik zal dan van januari t/m mei aan McCombs, de business school van de University of Texas (UT) mijn laatste keuzevakken afmaken. UT is een toonaangevende universiteit op het gebied van technologie en Austin staat bekend om de technologie bedrijven die er hun hoofdkantoor (Dell, 3M) hebben of researchcenter (IBM). Maar ook voor de vele technologie startups. Verder is het een plek met een aangenaam klimaat (vergelijkbaar met BCN) en veel groen in de omgeving omdat het aan de Colorado River ligt. Austin wordt consequent gekozen als een van de beste plekken om te wonen en werken in verschillende rankings dus wie weet komen we nooit meer terug!

In de tussentijd genieten we van het leven hier. De lente kwam laat maar probeert de achterstand nu met alle macht goed te maken. Het was afgelopen week dagelijks meer dan 20 graden en ik ben alweer aan mijn tweede huidlaag voor de zomer bezig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten